Niets doen is geen optie! - Reisverslag uit Mytilíni, Griekenland van Irma Marissink - WaarBenJij.nu Niets doen is geen optie! - Reisverslag uit Mytilíni, Griekenland van Irma Marissink - WaarBenJij.nu

Niets doen is geen optie!

Door: Irma

Blijf op de hoogte en volg Irma

18 Maart 2022 | Griekenland, Mytilíni

…daar sta ik voor honderd procent achter! Nog één nachtje slapen en dan vlieg ik alweer terug naar Nederland. Samen met een enthousiaste en inspirerende internationale groep collega’s mocht ik voor Stichting Bootvluchteling zes weken zorg dragen voor de medische- en psychische zorg aan vluchtelingen in kamp Mavrovouni/Moria 2.0 op Lesbos. Ik vond het heel erg fijn weer op Lesbos te kunnen zijn; het heeft een helende werking op mij gehad.

Waar ik de vorige keer vooral machteloosheid en heel veel frustratie ervaarde kan ik mijn gevoelens nu meer kanaliseren. Ik realiseer me meer dan ooit dat ik minder dan een speldenknopje heb verlegd in de hoop de wereld voor iemand anders iets mooier te maken.

Er is de afgelopen weken ontzettend veel gebeurd in de wereld. Ik vind er iets van en heb meer vragen dan antwoorden. Mijn overtuiging is dat een mooiere wereld alleen kan starten vanuit jezelf; het moet van binnenuit komen. Iets opgeven van jezelf om een ander daarmee te kunnen helpen; solidariteit. Dat is wat ik probeer met vallen en opstaan. Mijn droom is dat ik iets van wat ik doe - laat zien - waar ik in geloof - aan mijn dochters doorgeef en zij op hun eigen manier (inmiddels) een kiezelsteentje verleggen.


  • 18 Maart 2022 - 20:11

    Dianne:

    Lieve Irma, wat fijn dat we met je konden meelezen. Ook mij heb je weer nieuwe voeding gegeven om te overdenken. Goede terug reis en ik hoop je snel weer live te zien! Xxx

  • 18 Maart 2022 - 20:17

    Gijsbert & Inge:

    Wat een mooie woorden Irma, en wat hebben de afgelopen weken veel voor je betekend. Een goede terugreis morgen.

  • 18 Maart 2022 - 20:55

    Susan:

    Irma, hier zijn we ook trots op jou! Voorbeeld voor velen! Goede reis terug naar je gezin, liefs Susan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irma

Wat leuk dat je mijn verhaal leest! Ik ben Irma en woon samen met mijn man Gilbert en onze vier dochters in Aalden. Ik ben geboren in 1973 en samen met mijn ouders, zusje, opa en oom opgegroeid op een boerderij in Nieuw-Heeten. Op deze site wil ik je in mijn verhaal, door mijn ogen laten meekijken in het vrijwilligerswerk wat ik belangrijk vind te doen opdat de schrijnende situaties rondom vluchtelingen (nog) meer zichtbaar worden. De oorsprong bevindt zich in mijn familiegeschiedenis. Mijn ouders, opa en oom hebben de kracht gevonden een nieuwe start te maken, niet onverschillig te zijn. Zo ben ik opgegroeid, in een "wij" cultuur. Mijn inziens kan onze wereld er echt mooier uitzien als je oprecht, vanuit jezelf, iets kan en wil betekenen voor de ander. Met dit vrijwilligerswerk probeer ik op mijn manier een steentje bij te dragen. Ik geloof in Solidariteit!

Actief sinds 24 Jan. 2022
Verslag gelezen: 595
Totaal aantal bezoekers 6144

Voorgaande reizen:

17 Maart 2023 - 30 Mei 2023

De Jungles van Calais en Duinkerke

03 Februari 2022 - 19 Maart 2022

Lesbos Kamp Mavrovouni / Moria 2.0

Landen bezocht: