Lesbos Kamp Mavrovouni / Moria 2.0 - Reisverslagen van Irma Marissink - WaarBenJij.nu Lesbos Kamp Mavrovouni / Moria 2.0 - Reisverslagen van Irma Marissink - WaarBenJij.nu

Lesbos Kamp Mavrovouni / Moria 2.0

In februari - maart 2022 ben ik als verpleegkundige voor Stichting Bootvluchteling werkzaam geweest in kamp Mavrovouni.

Stichting Bootvluchteling verleent hulp aan mensen die noodgedwongen gevlucht zijn en vastzitten aan de randen van Europa. In Griekenland geven zij hen toegang tot medische en psychosociale zorg. Ook komen zij in actie voor een eerlijker asielbeleid.

18 Maart 2022

Niets doen is geen optie!

14 Maart 2022

21 Februari 2022

Pushback
Irma

Wat leuk dat je mijn verhaal leest! Ik ben Irma en woon samen met mijn man Gilbert en onze vier dochters in Aalden. Ik ben geboren in 1973 en samen met mijn ouders, zusje, opa en oom opgegroeid op een boerderij in Nieuw-Heeten. Op deze site wil ik je in mijn verhaal, door mijn ogen laten meekijken in het vrijwilligerswerk wat ik belangrijk vind te doen opdat de schrijnende situaties rondom vluchtelingen (nog) meer zichtbaar worden. De oorsprong bevindt zich in mijn familiegeschiedenis. Mijn ouders, opa en oom hebben de kracht gevonden een nieuwe start te maken, niet onverschillig te zijn. Zo ben ik opgegroeid, in een "wij" cultuur. Mijn inziens kan onze wereld er echt mooier uitzien als je oprecht, vanuit jezelf, iets kan en wil betekenen voor de ander. Met dit vrijwilligerswerk probeer ik op mijn manier een steentje bij te dragen. Ik geloof in Solidariteit!