Klaar voor vertrek! - Reisverslag uit Aalden, Nederland van Irma Marissink - WaarBenJij.nu Klaar voor vertrek! - Reisverslag uit Aalden, Nederland van Irma Marissink - WaarBenJij.nu

Klaar voor vertrek!

Door: Irma

Blijf op de hoogte en volg Irma

02 Februari 2022 | Nederland, Aalden

Een wonderlijke week achter de rug. Afgelopen donderdag geïnterviewd door Kristian Elders met wie ik een prettig en leuk gesprek over "Lesbos" heb gevoerd. Gisteren stond het in de krant en op social media. Zie onderstaande link:

https://dvhn.nl/drenthe/coevorden/Irma-Marissink-uit-Aalden-gaat-opnieuw-vluchtelingen-helpen-op-Lesbos-‘Niets-doen-is-geen-optie-voor-mij’-27438765.html

Ontzettend veel lieve, leuke en positieve reacties op gekregen. Dankjewel allemaal!! Tevens ook een aantal die vallen in de categorie "bagger".

Daarnaast was het een week die, hoe kan het ook anders, in het teken stond van corona. Isa had een positieve zelftest en moest zoveel mogelijk in isolatie. De rest van de familie probeerde schijnbewegingen te maken om hun inmiddels licht neurotische geworden moeder/partner te ontwijken. Dit leverde mij gisteravond wel een negatieve corona uitslag op, noodzakelijk om überhaupt naar Griekenland te mogen afreizen.

Omdat ik morgenvroeg al vroeg vertrek zojuist afscheid genomen van mijn kids. Lastig en emotioneel, 6 weken is dan toch wel een beetje veel.... maar allemaal vol vertrouwen! 

Morgen een lange dag voor de boeg. Rond 21:00 uur (Griekse tijd, 1 uur later dan in NL) verwacht ik in Mitilini aan te komen. Voor vrijdag staat er een introductie en algemene- , medical- en security briefing gepland....


  • 02 Februari 2022 - 23:17

    Yvonne :

    Ik ben heel benieuwd naar je verhalen, ik heb ook interesse om dit te gaan doen

  • 03 Februari 2022 - 08:32

    Gijsbert & Inge :

    Wat mooi dat je dit gaat doen Irma. We wensen je een hele goede reis!

  • 03 Februari 2022 - 10:16

    Otto En Anke:

    Heel veel sterkte Irma! We denken aan jou en de mensen daar!

  • 03 Februari 2022 - 12:03

    Karin Hulsegge:

    Net je verhaal gelezen in de krant. We hebben veel bewondering voor wat je doet! Veel succes en sterkte.


  • 03 Februari 2022 - 14:04

    Aly Klaren:


    Goede reis Irma, veel succes. Lieve groet, Aly

  • 04 Februari 2022 - 15:48

    Chantal Altena (azc GGD):

    Heel veel succes, kracht en geluk met je werkzaamheden Irma! Fantastisch dat je dit doet!

  • 06 Februari 2022 - 19:23

    Dorien :

    He lieve Irma
    Heel veel succes. Ik vind het heel dapper van je dat je dit avontuur weer aan gaat!

  • 06 Februari 2022 - 23:36

    Kristel:

    Lieve Irma, wat geweldig dat je weer op Lesbos bent om te helpen, groot respect! Veel succes en sterkte. Warme groet, denken aan je en de mensen daar.

  • 08 Februari 2022 - 13:17

    Henny:

    Lieve Irma,
    Heel veel succes daar!
    Zoveel respect voor jou dat je dit weer gaat doen.
    Ik volg met bewondering jouw verhalen.
    Groetjes Henny

  • 09 Februari 2022 - 15:06

    Evelyn Marissink:

    Hé Irma, heel veel succes met dit allemaal!

  • 12 Februari 2022 - 14:37

    Annemiek:

    Deze horde is genomen… trost op je…

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irma

Wat leuk dat je mijn verhaal leest! Ik ben Irma en woon samen met mijn man Gilbert en onze vier dochters in Aalden. Ik ben geboren in 1973 en samen met mijn ouders, zusje, opa en oom opgegroeid op een boerderij in Nieuw-Heeten. Op deze site wil ik je in mijn verhaal, door mijn ogen laten meekijken in het vrijwilligerswerk wat ik belangrijk vind te doen opdat de schrijnende situaties rondom vluchtelingen (nog) meer zichtbaar worden. De oorsprong bevindt zich in mijn familiegeschiedenis. Mijn ouders, opa en oom hebben de kracht gevonden een nieuwe start te maken, niet onverschillig te zijn. Zo ben ik opgegroeid, in een "wij" cultuur. Mijn inziens kan onze wereld er echt mooier uitzien als je oprecht, vanuit jezelf, iets kan en wil betekenen voor de ander. Met dit vrijwilligerswerk probeer ik op mijn manier een steentje bij te dragen. Ik geloof in Solidariteit!

Actief sinds 24 Jan. 2022
Verslag gelezen: 416
Totaal aantal bezoekers 6139

Voorgaande reizen:

17 Maart 2023 - 30 Mei 2023

De Jungles van Calais en Duinkerke

03 Februari 2022 - 19 Maart 2022

Lesbos Kamp Mavrovouni / Moria 2.0

Landen bezocht: